ART - KATROZ ART - KATROZ ART - KATROZ
Voici notre copie de l'oeuvre d'Edouard Manet " LE GRAND CANAL A VENISE ( 1875) ". que vous pouvez voir au Musée de Shelburne, Vermont, USA. |
||
This is our hand-painted copy of Edouard Manet's " THE GRAND CANAL IN VENICE (1875) " which hangs in the Shelburne Museum, Shelburne, Vermont, USA. |
||
réservé not for sale |
||
Huile sur Toile - Oil on canvas 60 x 73 cms - Ref N° JT 065 |
||
The "Grand Canal in Venice", with
its dominance of cobalt blue, cerulean blue, and white, is most
delightful, very pleasing to the eye and a painting that brings an
uplifting note to its surroundings. It is a very special Manet : from a medium distance it
appears simple, straight-forwardly painted, revealing none of the clever
techniques which Manet employed. Manet indeed painted it as off-hand and
directly as he could, but he didn't, as some believe, finish this work
in just two days. He used
repeated wet-over-dry strokes, often of semi-dry paint, to give a
weathered, old-world texture to all the elements in the scene.
He also removed paint at
times, letting the ochre-primed canvas show through to add a further
dimension.
Close examination of this reproduction should reveal Manet's process
very clearly which, along with the lively colours, is an integral part
of the charm. The "Grand Canal in Venice" is a gem of Impressionist painting and one that Manet particularly affectioned. Jonte Tychman |
||
Le “Grand
Canal de Venise”, avec sa dominante de bleu de cobalt, de bleu de
ceruleum et de blanc est des plus agréables à regarder, une peinture
qui ensoleille son environnement. C’est un Manet très spécial :
vu d’une certaine distance, le tableau apparaît simple, peint d’une
façon évidente, sans révéler aucune des techniques sophistiquées
que Manet employait. En fait, Manet le peignit aussi spontanément et
directement qu’il put, mais il ne termina pas cette œuvre en deux
jours, comme certains le pensent. Il appliqua d’une manière répétée
la peinture frais sur sec, souvent même mi-sec sur sec, afin de
restituer une texture décrépite sur tous les éléments de cette scène.
Occasionnellement, il gratta aussi la matière pour laisser apparaître
la toile brute de couleur ocre, ajoutant ainsi une dimension nouvelle à
son œuvre. Un examen attentif de cette reproduction révélera très clairement la méthode de Manet qui, en même temps que les vives couleurs, fait partie intégrante de son charme. Le "Grand Canal de Venise" est un joyau de la peinture impressionniste et une oeuvre que Manet affectionnait tout particulièrement. Jonte Tychman |
||
Cette reproduction vous intéresse ? Cliquez ci-dessous pour nous contacter : Are you interested in this reproduction ? Click here-below to contact us : |
||
retour - home |