ART - KATROZ     ART - KATROZ     ART - KATROZ


Voici notre copie de  l'oeuvre de Claude Monet

" CAMILLE ET JEAN SUR LA COLLINE ( 1875 ) ".

que vous pouvez voir à la National Gallery of Art, Washington DC, USA.

This is our hand-painted copy of Claude Monet's

" CAMILLE AND JEAN ON THE HILL ( 1875 ) "

which hangs in the National Gallery of Art, Washington DC, USA.

 

 

 

 

 

 

                                             réservé

                        not for sale

 

Huile sur Toile - Oil on Canvas

100 x 81 cms - Ref N° JT 077

          This was the first painting that inspired Monet to continue with a series titled “Young woman with a parasol”.  For this first work Monet used as models his wife Camille et their son Jean.  The canvas, of relatively fine grain, he prepared with a thin coat of light grey to make the whites of the clouds stand out ; this grey ground he left bare in places. 

     Monet used only turpentine, and built up the painting using wet-over-dry, thin-over-thick or thick over thin, according to the effects desired. By letting the paint dry a day or two on the palette before applying it, Monet’s strokes often have a rough, gritty, plaster-like appearance; this was characteristic of him and was an essential consideration in the reproduction of this work.

                                                                                                                                          Jonte Tychman     

          Cette œuvre peut être considérée comme étant à l’origine de la série des « Jeune femme avec un parasol ». Monet prit ici pour modèles son épouse Camille et son fils Jean. La toile, de grain plutôt fin, fut préparée avec une fine couche de gris afin de faire ressortir les nuages, ce fond gris étant laissé vierge par endroits.

     Monet se servit uniquement de térébenthine et monta sa peinture frais-sur-sec, en applications légères sur épaisseurs, ou le contraire, selon l’effet recherché. Il laissait la pâte sécher un jour ou deux sur la palette avant de l’appliquer, ce qui donnait à ses applications un aspect brut, grumeleux et plâtreux, qui était caractéristique de sa manière et qui fut essentiel pour un rendu fidèle de cette œuvre.

                                                                                                                                         Jonte Tychman     

Cette reproduction vous intéresse ? Cliquez ci-dessous pour nous contacter :

Are you interested in this reproduction ? Click here-below to contact us :

                                                       

  retour - home